منتدى أصدقاء prof3laa
{هلا وغلاا زائرنا الكريم
يسعدنااا تسجيلكـ في منتديات

....منتدى أصدقاء prof3laa....

فأهلاا وسهلا بك}


منتدى الاصدقاء لكل الاصدقاء
 
الرئيسيةprof3laa*مكتبة الصورالمنشوراتس .و .جبحـثالأعضاءالتسجيلدخول
احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 7079 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو pio فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 185576 مساهمة في هذا المنتدى في 32085 موضوع
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» & ذكاء ام حسان &
13/8/2018, 8:51 am من طرف Almaamon2000

» ترقبوا اعترافات ثائر سوري //8:30//
13/8/2018, 8:38 am من طرف Almaamon2000

» دقائق رومانسية
13/8/2018, 8:23 am من طرف Almaamon2000

» ضيفة بعد منتصف الليل
12/8/2018, 9:38 pm من طرف Almaamon2000

» نسائم نيسان
12/8/2018, 9:30 pm من طرف Almaamon2000

» هذيان تحت تحت تأثير البنج
12/8/2018, 8:07 pm من طرف Almaamon2000

» على صفحتي زائرة
12/8/2018, 8:06 pm من طرف Almaamon2000

» الحب الخالد
12/8/2018, 7:41 pm من طرف Almaamon2000

»  *$& انت &$*
12/8/2018, 7:36 pm من طرف Almaamon2000

» شمس في دجى ليلي
12/8/2018, 6:52 pm من طرف Almaamon2000

» همسة دافئة
12/8/2018, 12:51 am من طرف Almaamon2000

» ديوان التضخم والتنين الادارى فى الثمانينات
24/5/2018, 9:24 pm من طرف محمود العياط

» الفنان أبو المجد. يعود من جديد
9/1/2018, 3:56 am من طرف ابو المجد

» احسن مواقع تورنت torrent + معلومات عن كل موقع
15/10/2017, 6:59 pm من طرف البرنس

» 20 أغاني جميلة ورائعة من أسمهان ♥♥ Beautiful songs of Asmahan
15/10/2017, 6:53 pm من طرف البرنس

» هيكل فى رحاب الله...للشربينى الاقصرى.
25/1/2017, 10:44 pm من طرف Prof

» ديوان رئيس مدرسة الشمولية
16/1/2017, 7:04 pm من طرف Prof

» اجمل مقاطع ممكن تسمعها لام كلثوم
11/1/2017, 10:28 pm من طرف Prof

» من هم اعضاء منتدى اصدقاء بروف علاء
10/1/2017, 10:48 pm من طرف Prof

» اخوكم جديد وعايز يتعرف عليكم ممكن
9/1/2017, 9:22 pm من طرف Prof

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
Almaamon2000
 
أفضل 10 فاتحي مواضيع
peace23
 
zekkra
 
Prof
 
aslama
 
نانسي
 
sara
 
حنان
 
محمد سعد
 
يوسف العربي
 
nassima
 
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 10 عُضو متصل حالياً :: 1 أعضاء, 0 عُضو مُختفي و 9 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

Almaamon2000

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 388 بتاريخ 22/7/2012, 10:28 pm

شاطر | 
 

 سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   18/3/2012, 2:21 pm


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]



هاجع ناجع رايح راجع

واللى عليه الدور مدبوح

=====

قرار (1 )
=====

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

غنمى وغنمك عملوا شلة

لازم حتما ياخدوا قرار

غنمى نامت تحت الضلة

غنمى صبحوا من الكفار !!

غنمك قاموا الحد وحّدوا

قاموا جدار حواليهم سدوا

عملوا عليهم ألف حصار

أكلت غنمى فى مرعى ومرعه

صبحت غنمى فى ماتش مصارعة

حاصرت غنمى جوه حصار


قرار ( 2 )
=====

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

غنم العالم شم الريحة

راحوا علينا وعملوا فضيحة

اللى يزعق واللى يمأمأ

واللى يجعر جوه صفيحة

لازم طبعا ياخدوا قرار


قرار ( 3 )
=====

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

نزلوا علينا بكل ماليهم

واللى مالوش فى الدور مواليهم

سكت الليل ماطلعلوا نهار


قرار ( 4 )
=====

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

رجعت غنمك رجعت غنمى

كل خروف ساند فى خروف

شالوا صفيحة وعملوا فضيحة

لما المرعى ملاها الصوف

غنمى وغنمك عملوا شلة

قالوا حتما ناخدوا قرار


قرار ( 5 )
=====

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

مطوا فى بوزهم

قالوا نشجب

قالوا يسقط الاستعمار


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

قالوا وقالوا وقالوا وقالوا

يوم مالحق يعود لاصحابه

يوم ماعنينا يجيها منام

سلام الله على الأغنام

سلام الله على الأغنام


firework12s firework12s firework12s firework12s








[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد ابوطارق
عضو متقدم
عضو متقدم
avatar

عدد المساهمات : 2902
نقاط المساهمات : 2290
الجنس : ذكر
27/06/2011
العمل/الترفيه : فنان بدار الاوبرا المصريه
قائمه الاوسمه :



مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   18/3/2012, 8:22 pm

ياســـــلام ياســــــــلام أبــن الــــبـــــلــد قـــــال أحــــلــــى كــــــــــــلام

مــن رحـــمة قـــلـــبـــه بيــــلقـــى ســــلامــــه عــلـــى الأغـــــــــنـــــــام

أجـــدع مــهــموز آداه ب رمـــوز , ده مــن كــرمـوز ولا مـن الشــــــام

دى قصــيدة تــجـــريــدى , وانــــا لـــو بــأيـدى مـــن أعجـابى ياسـيدى

أديـــلـــه وســــــام , فـــنان ياصـــديقـــى , موهبــة وحــقيـقـى تـمـــــــــام

فـى تــمــــام , مـــن فضــلك حــبة , ادينا بمحبـة وشوف عـايز كــــــــــام

55 hghj5 19766 19766 hghj5 55

firework12s 35 35 firework12s


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Prof
المدير. العام
المدير. العام
avatar

عدد المساهمات : 12070
نقاط المساهمات : 13382
الجنس : ذكر
03/02/2010
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/3/2012, 12:26 am

والله وحشتتنا معانيك وافكارك

من قبل كتبت عن الحمير

واليوم مركز على الاغنام

وانا هتعشى واجيلك قبل ما انام


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.prof3laa.com
همس القلوب
الاشراف العام
الاشراف العام
avatar

عدد المساهمات : 3173
نقاط المساهمات : 3794
الجنس : انثى
14/02/2010
قائمه الاوسمه :
افضل مشرف عن شهر نوفمبر 2010



مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/3/2012, 1:17 am

19766 19766 19766 19766 19766 19766 19766
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/3/2012, 3:12 pm

احمد ابوطارق كتب:
ياســـــلام ياســــــــلام أبــن الــــبـــــلــد قـــــال أحــــلــــى كــــــــــــلام

مــن رحـــمة قـــلـــبـــه بيــــلقـــى ســــلامــــه عــلـــى الأغـــــــــنـــــــام

أجـــدع مــهــموز آداه ب رمـــوز , ده مــن كــرمـوز ولا مـن الشــــــام

دى قصــيدة تــجـــريــدى , وانــــا لـــو بــأيـدى مـــن أعجـابى ياسـيدى

أديـــلـــه وســــــام , فـــنان ياصـــديقـــى , موهبــة وحــقيـقـى تـمـــــــــام

فـى تــمــــام , مـــن فضــلك حــبة , ادينا بمحبـة وشوف عـايز كــــــــــام

55 hghj5 19766 19766 hghj5 55

firework12s 35 35 firework12s


ابو طارق يا جميل


انا لما رحت الشام

وجبت من كرموز

كام سباطه موز

قلت اديها للاغنام

قبل ما يأذن الامام

ومريت ببرج الحمام

رمي عليك احلي سلام

مش تجريدي ده بأيدي

وشايله زي وليــــــدي

اصلها محبه

كبرت حبه حبه

ورسمتك في احلي قبه

ابو طارق اسعدني مرورك

firework12s firework12s firework12s firework12s








[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nassima
الاشراف العام
الاشراف العام
avatar

عدد المساهمات : 8258
نقاط المساهمات : 9505
الجنس : انثى
09/02/2010
العمل/الترفيه : تسويق
قائمه الاوسمه :



مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/3/2012, 4:12 pm

اديني حضرت لكلام الأغنام
بس فاتني قرار الحمير
على الله متكنش هي الي ناوية تطير
قال المثل: لو انت الأمير وانا الأمير مين بيسوق الحمير
يادي السيرة بقت بالاساطير
أغنام تنهش بالأرض وتانية ماسية مساطيل
فضايح جابت سيرتنا ونعتونا بالمهابيل
بتغني وبتقول مواويل
فضينا من الاغنام دلوني بقى على سيرة الحمير
انا عارفة ان الي فاتني كتير
سلامي وتحياتي لصاحب المووضوع




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.prof3laa.com
اميرة الاحزان
عضو فضى
عضو فضى
avatar

عدد المساهمات : 93
نقاط المساهمات : 14
الجنس : انثى
08/03/2012
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/3/2012, 4:17 pm

هههههههههههههه
يعطيكم العافيه انتوا 2 و ليا راجعه هنا تاني ههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
nassima
الاشراف العام
الاشراف العام
avatar

عدد المساهمات : 8258
نقاط المساهمات : 9505
الجنس : انثى
09/02/2010
العمل/الترفيه : تسويق
قائمه الاوسمه :



مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/3/2012, 5:10 pm


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


على فكرة ما نسيت الجدار المحوط



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


مع تحياتنا للأغنام
32 32 32 32


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.prof3laa.com
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/3/2012, 8:30 pm

Prof كتب:
والله وحشتتنا معانيك وافكارك

من قبل كتبت عن الحمير

واليوم مركز على الاغنام

وانا هتعشى واجيلك قبل ما انام


علاء الغالي

لما لاقينا البني ادمين ودن من طين وودن من عجين

كتبنا ع الحمير والبغال

ومشينا ولفينا الادغال

لحد ما دوبنا النعال

ودورنا ع الجمال

حملوهم هموم واحمال

وكان صاحبهم محتال

اعمل ايه بقي يا خال

شكيت لعسكر دجال

وصفي غنم عبد العال

قلت سلام الله علي الاغنام

قبل ما اروح اتخمد و انانم



علاء شكرا لمرورك

firework12s firework12s firework12s firework12s

سألت الخروف عامل في نفسك ليه كده

قالي اسكت اعمل معروف

يارتني اتولدت حلوف

وسلم لي علي مخلوف

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Prof
المدير. العام
المدير. العام
avatar

عدد المساهمات : 12070
نقاط المساهمات : 13382
الجنس : ذكر
03/02/2010
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   21/3/2012, 7:30 am

ههههههههههههههههههههههههههههه


حوار رائع

فكرتونى بمقطع جميل لام كلثوم

أم كلثوم سلام الله على الاغنام / عن العشاق قالولي


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.prof3laa.com
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   21/3/2012, 6:50 pm

nassima كتب:
اديني حضرت لكلام الأغنام
بس فاتني قرار الحمير
على الله متكنش هي الي ناوية تطير
قال المثل: لو انت الأمير وانا الأمير مين بيسوق الحمير
يادي السيرة بقت بالاساطير
أغنام تنهش بالأرض وتانية ماسية مساطيل
فضايح جابت سيرتنا ونعتونا بالمهابيل
بتغني وبتقول مواويل
فضينا من الاغنام دلوني بقى على سيرة الحمير
انا عارفة ان الي فاتني كتير
سلامي وتحياتي لصاحب المووضوع




نسيمه نورتي

الاغنام كتير بي الهبل

وقال ايه مسكوهم طبل

ده حتي الجدي حبل

وخلف حمار معار

وايه بياكل فشار

وعامل فيها ستار

قولي يارب يا ستار


نسيمه لك احترامي

firework12s firework12s firework12s firework12s firework12s




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   22/3/2012, 2:36 am




اميرة الاحزان كتب:
هههههههههههههه



يعطيكم العافيه انتوا 2


و ليا راجعه هنا تاني ههههههههه



الفاضله اميره الاحزان


العافيه والصحه كلها لك

اسعدني مرورك الباسم ونحن في انتظارك


تقبلي احترامي




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


firework12s firework12s firework12s firework12s




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   22/3/2012, 2:44 am




همس القلوب كتب:
19766 19766 19766 19766 19766 19766 19766



الفاضله

همس القلوب النقيه


اسعدني مرورك

نورتي التوبيك




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


firework12s firework12s firework12s firework12s




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   23/3/2012, 12:50 pm

nassima كتب:

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


على فكرة ما نسيت الجدار المحوط



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


مع تحياتنا للأغنام
32 32 32 32




نسيمه


ههههههههههههههههههها


يا جمال خرفانك الكاجول اخر فجوله


تقبلي احترامي


firework12s firework12s firework12s firework12s firework12s




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
وفاء اليونانى
الاشراف العام
الاشراف العام
avatar

عدد المساهمات : 1820
نقاط المساهمات : 1824
الجنس : انثى
12/06/2011

الاوسمه
 :  

مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   23/3/2012, 10:46 pm



سلام الله على الاغنام



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


سلام الله على الاغنام 32 من الصاحيين للنايمين

واسأل عنهم اهل الدين 32 بيقولو عليهم دول شياطين

ولا فاهمين ولا عارفين 32 غير فى الشر يا بني ادمين

كبار فيهم وصغيرين 32 حتى اللى بيلعبوه فى الطين

نروح منهم بس فين 32 ولا حتى نسأل ميـــــــن

55 55 55

ابن البلد

موضوعك جميل وكلنا عارفين ان كلامك يملا العين

ولجديدك مستنيييييين

احترامى وتحياتى


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]  [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أنا امرأه لا انحنى كى التقط شئ سقط من نظرى



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]  [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   24/3/2012, 8:16 pm

Prof كتب:
ههههههههههههههههههههههههههههه


حوار رائع

فكرتونى بمقطع جميل لام كلثوم

أم كلثوم سلام الله على الاغنام / عن العشاق قالولي


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



علاء

حلوه عن العشاق قالو لي او سألوني

ماهي الاغنام اللي بسلم عليها بتاعه ابو الوفا


ههههههههههههههههها

نورت التوبيك يا باش ريس

وسلم لي علي ابو الوفا

وقوله خلي بالك من القفا


اسعدني مرورك

firework12s firework12s firework12s firework12s




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sara
الاشراف العام
الاشراف العام
avatar

عدد المساهمات : 11685
نقاط المساهمات : 12775
الجنس : انثى
27/04/2010
قائمه الاوسمه : وسام النشاط المستمر





مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   25/3/2012, 12:27 pm

ههههههههههههه
ياختى عليهم جمال جدا
بس الاغنام دلوقتى تزعل منك
و بعدين العيد لسة ماجاش يا باشا
تسلم ايديك
دائما مبدع

58736863896 10550لللللل 679205


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البرنس
مشرف منتدى الاخبار
مشرف منتدى الاخبار
avatar

عدد المساهمات : 4465
نقاط المساهمات : 3873
الجنس : ذكر
30/01/2011
قائمه الاوسمه :




الاوسمه
 :  

مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   25/3/2012, 5:19 pm

ابن البلد

توتو بيسلم عليك وبيقولك

انت عليك الخرفان ، وهو عليه البرسيم

ابن البلد انا جاي تاني اكيد

وهقولك كلام مفيد

حتي اسال عم سعيد


hghj5





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   27/3/2012, 1:25 am

sara كتب:
ههههههههههههه
ياختى عليهم جمال جدا
بس الاغنام دلوقتى تزعل منك
و بعدين العيد لسة ماجاش يا باشا
تسلم ايديك
دائما مبدع

58736863896 10550لللللل 679205


ساره الرقيقه

الخرفان زاد جمالهم بزيارتك


يعني نسلم عليهم قبل العيد ما يجي

كده كده محكوم عليهم مساكين



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


ساره اسعدني مرورك

firework12s firework12s firework12s firework12s




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   6/4/2012, 7:07 pm

وفاء اليونانى كتب:


سلام الله على الاغنام



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


سلام الله على الاغنام 32 من الصاحيين للنايمين

واسأل عنهم اهل الدين 32 بيقولو عليهم دول شياطين

ولا فاهمين ولا عارفين 32 غير فى الشر يا بني ادمين

كبار فيهم وصغيرين 32 حتى اللى بيلعبوه فى الطين

نروح منهم بس فين 32 ولا حتى نسأل ميـــــــن

55 55 55

ابن البلد

موضوعك جميل وكلنا عارفين ان كلامك يملا العين

ولجديدك مستنيييييين

احترامى وتحياتى


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]





وفاء


شرفتي وانستي

جبتي برسيم للخرفان ولا لآ

مش مهم ان الكلام يملا العين المهم يملا الفته

ما نجلكيش في هبره

هههههههههههههههها

اسعدني مرورك



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


firework12s firework12s firework12s firework12s




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Prof
المدير. العام
المدير. العام
avatar

عدد المساهمات : 12070
نقاط المساهمات : 13382
الجنس : ذكر
03/02/2010
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   19/4/2012, 3:57 pm

وانا ماشى مره فى الصبحيه

قابلنى الخروف ابو ليه

يبرق ويفكر ينطح وليه

جريت وقلتله اتلم

قالى مالك انت يا عم

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.prof3laa.com
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   28/8/2012, 7:10 am


بروف هانت واهو قرب عيد الضحيه

وانا طمعان في خروف هديه

ولا انت اللي طمعان ف العديه

ولا يهمك حديلك الليه

ههههههههههههههههههههها

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


عاوز حاجه كده يا بروف الحبايب كتير




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
laassiri abdelaziz
عضو نشيط
عضو نشيط


عدد المساهمات : 449
نقاط المساهمات : 117
الجنس : ذكر
27/07/2012
قائمه الاوسمه : افضل عضو عن شهر اغسطس 2012



مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   29/8/2012, 6:33 pm

السلام عليكم

دول أغنام مش للعيد

دول شعب مُغَنَّم يشجب بالتحديد

الإستعمار العنيد

يوم تحس بحقها موش بالوعيد

حتسهر فرحانة أكيد

أُو غنْمات العالم حتمأمأ بالتوحيد

إن شاء الله قْريب ماشي بْعيد


وابن البلد يزجل فرحان سْعيد



وتقبل مروري

عبد العزيز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   1/9/2012, 5:15 pm

laassiri abdelaziz كتب:
السلام عليكم

دول أغنام مش للعيد

دول شعب مُغَنَّم يشجب بالتحديد

الإستعمار العنيد

يوم تحس بحقها موش بالوعيد

حتسهر فرحانة أكيد

أُو غنْمات العالم حتمأمأ بالتوحيد

إن شاء الله قْريب ماشي بْعيد


وابن البلد يزجل فرحان سْعيد



وتقبل مروري

عبد العزيز



اخي عبد العزيز

لما الاغنام رفضوا الموت البطيئ وهاجوا علي التيوس

تيوس اغنامنا دفعو الثمن واحد هرب عند التيس اب سكسوكه

والتاني اتسجن علي سريره والتالت عرضوه ميت في تلاجه

والرابع عمل عمليه تجميل وبقي معزه بعد التعديل

وفاضل كام تيس مصدر قرونه بس حيروحو فين الغنم صحي

وخرج من السلخانه


اخي تقبل احترامي

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


عدل سابقا من قبل ابن البلد في 2/9/2012, 9:44 am عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
laassiri abdelaziz
عضو نشيط
عضو نشيط


عدد المساهمات : 449
نقاط المساهمات : 117
الجنس : ذكر
27/07/2012
قائمه الاوسمه : افضل عضو عن شهر اغسطس 2012



مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   2/9/2012, 3:23 am

السلام عليكم

مر ور مجزول
وكلام مقبول
وتسليم معسول
وشكرا يطول

وتحيات عبد العزيز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن البلد
عميد المنتدى
عميد المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1899
نقاط المساهمات : 1506
الجنس : ذكر
04/02/2010
العمل/الترفيه : حريه الفكر والترحال
قائمه الاوسمه :


مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   3/9/2012, 2:35 pm

laassiri abdelaziz كتب:
السلام عليكم

مر ور مجزول
وكلام مقبول
وتسليم معسول
وشكرا يطول

وتحيات عبد العزيز


عمنا الفاضل

اسعدني مرورك الكريم علي اغنامي الحبيبه

وتأكد انها تعلمت الدرس جيدا

تحياتي




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
laassiri abdelaziz
عضو نشيط
عضو نشيط


عدد المساهمات : 449
نقاط المساهمات : 117
الجنس : ذكر
27/07/2012
قائمه الاوسمه : افضل عضو عن شهر اغسطس 2012



مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   3/9/2012, 4:54 pm

السلام عليكم

لا تنسى أن تبلغها سلامي وذكرها بموعدنا الذي بدا هلاله يقترب رويدا

يقول زجل شعبي قديم : العيد لَكْبيرْ يا صاحي أقْبلْ والفَلْس اغْرَزْ وَالحَوْلي بقْرونو
إلى عنْدي لفْلوس فالشَّكارة ما نبْخل ونْزيد لسُّوق أكولْ صعْباتْ إيهونو
نْشوف حوْلي تادْلاوي* وفْحل وعْليه الجزار إطلَّعْ عفيونو
مولْ الرّبْقة* يزْرَبْ ما يتْعطَّل حتى إلى طابْ الرَّاسْ بادَرْ بعْيونو
قادرْ مولانا يعطينا باش نْكونوا


* منطقة بالمغرب تشتهر بجودة أغنامها
* صاحب الرباط الذي يُربط به الخروف لاقتياده

لك تحياتي

عبد العزيز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
وفاء اليونانى
الاشراف العام
الاشراف العام
avatar

عدد المساهمات : 1820
نقاط المساهمات : 1824
الجنس : انثى
12/06/2011

الاوسمه
 :  

مُساهمةموضوع: رد: سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}   22/9/2012, 4:32 pm


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

ولا فاهمين ولا عارفين غير فى الشر يا بني ادمين

بنقول ونعيد بس ياعينى سامعنا ميــــن ؟

دخلت امسى على الغاليين . الحاضرين والغايبين

واللى يحبنا يسمعنا احلى خمس رصصات فى دماغ الخاينين

بس خلاص كركركركر

تحياتى


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]  [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


أنا امرأه لا انحنى كى التقط شئ سقط من نظرى



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]  [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
سلام الله علي الاغنام {ابن البلد}
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى أصدقاء prof3laa :: ابداع الاعضاء الادبى والفنى :: اقلام الاعضاء الادبيه :: خواطر واشعار من ابداع الاعضاء-
انتقل الى: